Jonas åpner Aps Hedmark-valgkamp i Elverum og Hamar

Jonas Gahr Støre kommer til Elverum og Hamar lørdag 7. august sammen med Arbeiderpartiets kandidater i Hedmark valgkrets for å åpne valgkampen. – Målet vårt er en ny regjering som skaper flere arbeidsplasser i Innlandet, bygger en sterkere velferdsstat og sørger for rettferdig fordeling, sier leder Lise Selnes i Innlandet Arbeiderparti. Hun er selv tredjekandidat på Ap-lista i Hedmark.

Jonas og Aps Hedmark-kandidater

ÅPNER VALGKAMPEN: Arbeiderpartiets leder og statsministerkandidat Jonas Gahr Støre kommer til Elverum og Hamar for å åpne partiets valgkamp i Hedmark valgkrets, her sammen med Anette Trettebergstuen (1. kandidat), Nils Kristen Sandtrøen (2. kandidat) og Lise Selnes (3. kandidat). Foto: Marte Kristiansen

Det gjenstår under 40 dager til valget, og Arbeiderpartiet har økende oppslutning på meningsmålingene.

- Godt partiprogram

– Jeg tror folk kjenner oss godt igjen i det nye partiprogrammet vi går til valg på. Her er det god Arbeiderpartipolitikk av kjent merke, sier Selnes som forklaring på at partiet har medvind.

– Og så er folk trolig lei av Høyrepolitikk, der det kuttes i brillestøtte og tannbehandling for ungene mens de rikeste i landet får enorme skattekutt. De økende forskjellene mellom folk er et resultat av den politikken som har vært ført de siste årene, sier hun.

Til Elverum og Hamar

Partileder og statsministerkandidat Jonas Gahr Støre skal både til Elverum og Hamar for å åpne Arbeiderpartiets valgkamp i Hedmark. I Elverum blir det et arrangement i parken utenfor Gråberg ved Elverum Torg fra klokka 11, mens det i Hamar er Strandgateparken som er stedet med start omtrent klokka 13.

- Det er åpne arrangementer for alle som vil høre på Jonas og på hva han har å si om Arbeiderpartiets politikk. Og både i Elverum og Hamar vil også vi som står på valglista til Arbeiderpartiet her i Hedmark delta og holde appeller, sier Lise Selnes.

I tillegg til henne selv, vil bl.a. dagens stortingsrepresentanter Anette Trettebergstuen og Nils Kristen Sandtrøen delta. De har henholdsvis førsteplass og andreplass på valglista i år. Lise Selnes står på tredjeplass, og også kandidatene på de neste tre plassene – Even Eriksen fra Trysil, Bente Aaland fra Elverum og Håvard Sagbakken Saanum fra Tolga – være med på valgkampåpningen.

- Og så blir det både kultur og enkel matservering, grillmat i Elverum og wienerpølser i Hamar, sier Selnes. – Underholdningen er det Erik Lukashaugen som står for både i Elverum og i Hamar, men mens han spiller og underholder alene i Elverum får han selskap av Sigbjørn Johnsen i Hamar. Så her blir det både politikk, kultur og litt enkel bevertning, sier Selnes.

Fylkeslederen sier det er god plass i parkene der arrangementene skal være, og minner om smittevernet. – Vi sørger for at det er håndsprit tilgjengelig og at det serveres mat på forsvarlig vis. Men folk må selv passe på at de er hjemme hvis de er usikre på om de er syke. Og det er viktig å holde avstanden til andre. Vi skal nok få til både prat med kandidater og med Jonas, og gjerne også bilder. Men avstanden må folk hjelpe til med at blir holdt, understreker hun.

Se mer om arrangementet i Elverum på denne linken, og mer om arrangementet i Hamar på denne linken.